Ramin elsker å gi deg gode kundeopplevelser

Publisert på


Tekst: Julie Marie Jappee

Foto: Lin Kværnhaug (Studio LK)


En ung og blid mann fra Nes som har valgt Nittedal og Nokab som arbeidsplass

 

Nokab er en familiebedrift som holder til på Hagan, ved siden av inngangen til Folkets hus. De leverer høyhastighetsbredbånd, TV og telefoni til kunder i Nittedal og deler av Skedsmo. Nokab er kjent for å gi tilbake til bygda og strekke seg langt for å gi kundene den aller beste servicen. Dette er noe vi ønsker å høre mer om, og vi har derfor tatt en prat med kundeserviceansvarlig hos Nokab, 28 år gamle Ramin.


At unge mennesker velger Nittedal som arbeidsplass er viktig for næringslivet og for bygda. Ramin har jobbet i Nokab siden 2016, og stortrives. Han føler faktisk selv at han er fra bygda, selv om han egentlig er fra Nes.

Brenner for god service


Ramin brenner for at kundene skal få den absolutt beste servicen, og mener noe av det som er så spesielt med Nokab er at alle har lyst til å gjøre det de kan for at kundene deres skal bli fornøyde. Han visste med en gang han møtte de andre ansatte at dette var stedet han ville jobbe, og beskriver alle ansatte som en gjeng ja-mennesker. 


Det er lett å forstå hvorfor Ramin passer så godt inn hos Nokab, for både hans og bedriftens hovedfokus er fornøyde kunder. “Noe av det jeg liker ved Nokab er at vi ikke har satte rammer eller retningslinjer for vår kundeservice, vi er bare opptatt av å gjøre det vi kan for kundene“, sier han. Ramin forteller at han får vondt hvis det er en kunde han ikke klarer å hjelpe, selv om problemet er utenfor hans kontroll. “Det skulle bare mangle”, sier Ramin når vi spør hvorfor det er så viktig å strekke seg litt ekstra for kundene. Han og resten av teamet er opptatt av å se alle kundene, og av at alle bygdas innbyggere skal ha tilgang på Nokabs tjenester om de ønsker. 


Med hjerte for nittedal


Nokab bryr seg om Nittedal og menneskene her. Ramin selv er veldig glad i bygda, og han syns det er et fint sted å jobbe. Han trekker spesielt frem menneskene og omgivelsene i Nittedal. Kanskje blir han også selv Nittedøling etter hvert, men det avhenger  litt av om urtehagen hans i Nes blir en suksess eller ikke. “Får jeg det ikke til er det ingenting som holder meg tilbake”, sier han og ler. Selv om det egentlig ikke er alvorlig ment er det kanskje likevel et snev av alvor i det. For Nittedal føles litt som hjemme for Ramin. “Jeg føler at jeg er fra Nittedal, jeg bor bare et annet sted”.

Å gi tilbake til lokalsamfunnet er viktig for Nokab, og de støtter både lokale idrettslag, foreninger og kulturtilbud. Hvem de skal støtte er ofte opp til kundene, og Ramin syns det er viktig at man engasjerer dem. “Kundene er Nokab”, sier han. Da kunde nr 7.000 ble koblet opp fikk kunden selv velge hvilken frivillige organisasjon Nokab skulle gi økonomisk støtte til. “Det er viktig for oss at kundene får være med på å bestemme hva vi skal støtte”, sier Ramin. På den måten får de også frem det store mangfoldet vi har i bygda, og får gitt noe tilbake “Vi har veldig hyggelige og takknemlige kunder. Det skulle bare mangle at vi gjør det vi kan for at de skal være fornøyde”.


Nokab hjelper deg med vanskelig teknologi

Det kan være mange ulike grunner til at noe ikke virker som det skal, og teknologi kan for mange være ganske komplisert. Ramin og Nokab ser mennesket der mange andre kun ser teknologi, og Ramin mener det er viktig å huske at folk har forskjellige utgangspunkt for å forstå teknologi. Derfor er han og Nokab opptatt av å være tilgjengelige slik at kundene får hjelp. De prøver å til enhver tid holde kundene oppdatert på eventuelle utfordringer og være raskt på plass for å ordne opp - selv om det ikke nødvendigvis er internett det er noe feil på.

Selv om Ramin har et håp om at Nokab skal vokse i tiden fremover, vil god kundeservice alltid være viktigst. “Vi kan ikke bli større enn at vi kan fortsette å levere topp service”.



Har du problemer med noen av tjenestene fra Nokab? I så fall anbefaler Ramin at du tar kontakt med Nokab direkte via ett av følgende alternativ:

Facebook: Nokab https://www.facebook.com/norskkabeltv 

E-post: firmapost@nokab.no 

Telefon: 67 06 15 19





NOKAB   

Etablert: 1982

Antall ansatte: 18

Holder til: Hellinga 8, 1481 Hagan

Driver med: Totalleverandør av fiber, bredbånd, kabel-TV og telefoni

Nettside: https://www.nokab.no


Du finner også Nokab på Facebook